אני מצטרפת לקריאה של שר התחבורה לבטל לאלתר את העליה במחיר הנסיעה, וקוראת לו להסיט עוד תקציב מתקציב משרדו מפיתוח כבישים ומקומות חניה לפיתוח תשתית תחבורה ציבורית איכותית ויעילה

״לא משלמים שש תשעים! לא משלמות עוד שלושים אגורות״ קראנו הבוקר בהפגנה נגד עליית מחיר הנסיעה שנכנסה לתוקף היום יחד עם 15 דקות – ארגון צרכני התחבורה הציבורית.

מחיר נסיעה בתחבורה הציבורית עלה ב-1/1 בשיעור חד של 4.7%. החלטה שאין מאחוריה כל מחשבה או ראייה ארוכת טווח אלא רק עוד טלאי על טלאי על טלאי.

לו הייתה איזושהי מחשבה מאחורי ההחלטה, היו רואים שר האוצר וראש הממשלה שהעלאת מחיר הנסיעה יפגע באלה שלא יכולים להרשות לעצמם מכונית פרטית, ושעליית המחיר הזו תשפיע בצורה אמיתית על חייהם.לו הייתה איזושהי מחשבה על הכלכלה, החברה או הסביבה, היו מבינים שהתחבורה הציבורית היא בעלת חשיבות עצומה לנגישות ולתנועה בערים ובין הערים ולפיתוח הכלכלי של ישראל, שתחבורה ציבורית היא מזהמת פחות מרכב פרטי, יעילה וזולה יותר, נגישה ומאפשרת יותר.אבל לא הייתה כאן מחשבה. היה כאן פתרון מהיר וזמין של מי שכף רגלם מעולם לא דרכה באוטובוס. פתרון מהיר וחסר אחריות שפוגע במקום שאין בו לובי חזק או בעלי אינטרסים שיעשו להם חיים קשים, אלא רק אנשים רגילים, שמשתמשים באוטובוס כל יום.ההשקעה הממשלתית בתחבורה הציבורית בערים בישראל מחפירה. היא נמוכה ב-86% מהממוצע בעולם והתוצאה היא אוטובוסים צפופים ומאחרים, התשתיות לא מספיקות, אין פתרון בשבת ועכשיו גם המחיר יתייקר.אני מצטרפת לקריאה של שר התחבורה לבטל לאלתר את העליה במחיר הנסיעה, וקוראת לו להסיט עוד תקציב מתקציב משרדו מפיתוח כבישים ומקומות חניה לפיתוח תשתית תחבורה ציבורית איכותית ויעילה.