לקראת פתיחת שנת הלימודים פניתי בשיתוף ארגון 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל לשר התחבורה, בדרישה לטיפול מקיף בכרטיס הרב-קו. הטענה אינטרנטית, מרכז סליקה אחיד, הצבת מתקני הטענה בתחנות האוטובוסים והכנסת אמצעי כרטוס בדלתות האחוריות. בתשובה לשאילתא הדחופה שהגשתי הודיעה היום סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי כי משרד התחבורה יסיים את הקמת המסלקה המשותפת לכל חברותה רב קו עד למרץ 2015, וכי עד לספטמבר 2015 תחל פעילותו של מרכז שירות משותף לכל החברות

השבוע נפתחה שנת הלימודים האקדמאית במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ, והסטודנטים והסטודנטיות בתזזית. האם הם מרכיבים את מערכת הלימודים, בודקות את הסילבוסים או מכינות את חדרי המעונות? לא. הם מנסים להטעין את הרב-קו. ביקרתי אותם השבוע כשהם עומדים בתור בתחנה המרכזית בירושלים, ולא יכולתי שלא להזדהות עם התסכול הרב.

תעודת סטודנט, אישור לימודים רשמי, טפסים כאילו מדובר בבקשה למלגת לימודים בברלין, עמידה בתורים ארוכים וכל זאת רק כדי לגלות שאי אפשר להטעין את הרב-קו בחוזה הנכון, או שהוא הונפק בחברה אחרת ולכן צריך להגיע פיזית לבאר שבע או להרצליה (גם אם את לומדת עכשיו בירושלים) או שהכרטיס נחסם, כי הרי ידוע שב15 באוקטובר סטודנטית מפסיקה להיות סטודנטית. טלי טסלר, היועצת הפרלמנטרית שלי, לא הצליחה להנפיק רב-קו חדש בגלל אחד שאבד לה לפני חמש (!) שנים. אין שום סיבה שמחזה האבסורד הזה יחזור על עצמו מדי שנה. אין סיבה שהטענת רב-קו תהיה כל כך מסובכת, ושאי אפשר יהיה לעשות אותה באינטרנט.

לקראת פתיחת שנת הלימודים פניתי בשיתוף ארגון 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל לשר התחבורה, בדרישה לטיפול מקיף בכרטיס הרב-קו. הטענה אינטרנטית, מרכז סליקה אחיד, הצבת מתקני הטענה בתחנות האוטובוסים והכנסת אמצעי כרטוס בדלתות האחוריות. רק צעדים אלה יביאו את כרטיס הרב-קו למילוי יעדו האמיתי: קיצור זמני המתנה ומעבר ונוחות השימוש בתחבורה הציבורית.

בתשובה לשאילתא הדחופה שהגשתי הודיעה היום סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי כי משרד התחבורה יסיים את הקמת המסלקה המשותפת לכל חברותה רב קו עד למרץ 2015, וכי עד לספטמבר 2015 תחל פעילותו של מרכז שירות משותף לכל החברות.

אנחנו נעקוב אחרי הדברים ונמשיך להיאבק למען נוסעי האוטובוס, צעירים, קשישים, סטודנטים ועוד, ועל מנת שהשירות הכה בסיסי הזה יינתן בצורה סבירה והגיונית, ולא באופן האבסורדי שבו הוא מנוהל כיום.

 

אני מצרפת טור שכתבתי השבוע לאתר ynet בנושא, ומקווה שמשרד התחבורה יעמוד בהתחייבותו ושבשנה הבאה לא נעמוד בפני אותם מחזות מיותרים.