ההכנות לרכבת הקלה יגרמו לחיים לא קלים עבור כל מי שמגיע לתל אביב; תגובת משרד התחבורה היא שהנהגים יצאו שעה אחת קודם, לכמה זמן? למשך 6 שנים, וזה במידה והרכבת אכן תתחיל לפעול ב2021, מהניסיון של המקרה הירושלמי זה עלול להימשך עוד הרבה יותר

חודש וקצת לפני תחילת חפירות הרכבת הקלה וגוש דן כולו נערך לחסימה דרמטית. אם היום מי שמגיע לאזור נתקע בפקקים קשים, ניתן רק לדמיין מה יהיה עם תחילת החפירות, החסימות ועם הורדת גשר מעריב.

ההיערכות לקטסטרופה התנועתית כוללת כמה צעדים שנשמעים לרגע כמו חלום תחבורתי: תדירות של כל 2.5 דקות, אוטובוס חינם ואכיפה בנת״צים. אי אפשר שלא לתהות האם לא כך צריכה להיראות תחבורה ציבורית יעילה ותקינה כל ימות השנה, ולמה היה צריך לחכות למשבר הנוכחי בשביל לשפר משמעותית את התחבורה הציבורית בעיר.

חפירות התשתית לרכבת הקלה לא יפגעו רק בנהגים באזור המרכז אלא גם בבעלי העסקים של תל אביב. בעלי עסקים בתל אביב מתלוננים שעסקיהם ייפגעו בעקבות חסימת האזור ושהשיפוצים יגרמו ללקוחות להדיר רגליהם מעסקים הסמוכים לאזור השיפוצים.

ניסינו לחלום לרגע על עיר מטרופולינית עם רכבת תחתית, על שאטלים יעילים שנעים בזריזות בעיר ועל חניונים שעוצרים את התנועה עוד לפני שנכנסה לעיר. עיר שבה תחבורה ציבורית היא לא רק פתרון לעניים, אלא עיר שבה גם עשירים משתמשים בתחבורה ציבורית. התחבורה הציבורית לא צריכה לבוא לצד המכונית הפרטית אלא אמורה לבוא במקום המכונית הפרטית.

אבל משרד התחבורה העיר אותנו מהחלום והציע לנהגים להגיע לעבודה שעה אחת קודם. רק לשש-שבע-עשר שנים. בקטנה.

יזמתי דיון דחוף במליאת הכנסת בנושא, הוא יתקיים בהמשך השבוע. נדרוש מהממשלה את מלוא המידע והתשובות בנושא.