אופניים הם כלי תחבורה זמין, נוח, מהיר ובריא, שיכול להיות פתרון תחבורה ציבורית נהדר עבור עיר כמו ירושלים, ובמיוחד למרחקים קצרים בשכונות בעלות צפיפות גבוהה. הפעילות בשבת צריכה להתבסס על ביקוש בלבד, וככזאת לא תפעל בשכונות בהן לא יהיה לה שימוש בשבת

בעתיד הקרוב אמור להתחיל לפעול מיזם השכרת האופניים בירושלים, שיאפשר לאנשים לנוע ברחבי העיר בצורה נוחה, זולה, מהירה, קלה ובריאה.

עם זאת, המיזם כבר נתקל בהתנגדות מצד גורמים חרדיים סביב פעילותו בשבת. בטח תצפו כאן למלל הרגיל על ״כפייה דתית״ ו״הקרב על השבת״, אבל האמת היא שמישהו במועצת העיר ירושלים קצת התבלבל. האופניים הם אמצעי תחבורה שיכול להיות פתרון נוח במיוחד בעיר כמו ירושלים, בשכונות עירוניות צפופות ובקרב ציבור עני מהממוצע, שאין ברשותו מכונית פרטית.

חבר המועצה אליעזר ראוכברגר מסיעת יהדות התורה כנראה מכחיש את זה, ומעדיף להפוך את מילות הקסם ״חילול שבת״ לחסם מפני תחבורה מקיימת ומגוונת. העובדה הפשוטה היא שתחבורה ציבורית בשבת סוע תיסע, פשוט כי יש בכך צורך. אוטובוס, אופניים ורכבת חייבים לנסוע גם בשבת כי אחרת אין אפשרות לקיים מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית.

מכיוון שהפעלת תחבורה נשענת על ביקוש, אין כאן שאלה של אופי השבת או דו קיום, כי האוטובוסים ותחנות ההשכרה פשוט לא יפעלו בשכונות בהן לא יהיה להן שימוש בשבת.

לכן, ההתנגדות הנוכחית להשכרת האופניים נראית כלא יותר מקרדום פוליטי לחפור בו, מעוז שאסור לוותר עליו גם אם כבר אין בו שום טעם. האופניים יסעו בירושלים. כבוד ליוזם תמיר ניר ולכל פעילי ופעילות התחבורה הציבורית כל השנה. גם בשבת.