על רק דו"ח חמור של מבקר המדינה על משרד התחבורה, בו הוא מצביע על הקשר בין תאונות הדרכים לבין הפיתוח והשקעה בתשתיות תחבורה ציבורית, הגשתי הצעה לועדת חקירה פרלמנטרית על המשבר בכבישים. האזינו לדבריי ברשת ב' .

על רק דו"ח חמור של מבקר המדינה על משרד התחבורה, בו הוא מצביע על הקשר בין תאונות הדרכים לבין הפיתוח והשקעה בתשתיות תחבורה ציבורית, הגשתי הצעה לועדת חקירה פרלמנטרית על המשבר בכבישים. האזינו לדבריי ברשת ב' .  

האזינו לדבריי בתוכנית 'הכל דיבורים' ברשת ב'

אנו רגילים להסתכל על הנושא של תאונות הדרכים דרך תשתיות הכבישים, תשתיות בטיחות ומה שנקרא "הגורם האנושי". אבל, מנתונים שאספנו, עולה באופן חד משמעי, שכאשר ישנה תחבורה ציבורית מפותחת ומתקדמת לעומת כבישים, ובמדינות הדואגות לתשתית תחבורה ציבורית הרבה יותר מפותחת ומתקדמת, מספרן של תאונות הדרכים, תאונות עם נפגעים ומספר ההרוגים צונח באופן דרמטי. 
זה דבר שמעולם לא נעשתה לגביו חשיבה רצינית, ומעולם לא נערך בו דיון רציני במשרד התחבורה ולכך בדיוק מבקר המדינה מתייחס. עפ"י הדו"ח, למשרד התחבורה יש מדיניות מוצהרת לפתח את התחבורה הציבורית ולתת לה עדיפות על חשבון פיתוח התשתית לתחבורה פרטית, קרי כבישים מחלפים וכו'. אבל עם זאת, הדו"ח מצביע על כשלים בביצוע המדיניות הזו, כך שהיא לא לגמרי מתבצעת, ובדיוק באותן שנים ישנה עלייה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים אחרי שבשנים הקודמות הייתה דווקא ירידה בגלל אמצעים אחרים שננקטו. 
כלומר ישנה אחריות לאובדן חיים מתוקף העובדה שהדבר הזה לא נלקח בחשבון באופן רציני, אין תכנית לאומית שמראה איך אנחנו מפתחים את התחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי וכך מצילים חיים בכבישים.
%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%9b%d7%aa%d7%91%d7%94-%d7%95%d7%a2%d7%93%d7%aa-%d7%97%d7%a7%d7%99%d7%a8%d7%94
העלאתי הצעה לועדת חקירה פרלמנטרית בכנסת, מי שצריך להשיב עליה הוא שר התחבורה. השר הנוכחי ישראל כץ הוא שר שנחשב ביצועיסט, אבל מדוח מבקר המדינה עולה שהביצועיות הזאת היא בעיקר בסלילת כבישים ומחלפים חדשים אבל פחות במה שצריך לעשות- מה שישראל הכי זקוקה לו- שזה פיתוח אמיתי של התחבורה הציבורית. 
אוטובוסים, נתיבי תחבורה ציבורית, מיניבוסים, פתרונות גמישים והרבה יותר מפוזרים, נותנים תוצאות הרבה יותר טובות בעלות יותר נמוכה ובזמן יותר קצר, ולשם אף אחד לא מסתכל.