אחד הנושאים העיקריים שמעסיקים אותי בשבועות האחרונים הוא פרוייקט האופניים בעיר. ממש בימים אלה תל אביב יפו עוברת מהפכה של ממש, לא פחות, בכל הקשור לתנועה ותחבורה. זוהי מהפכה סביבתית, תחבורתית, חברתית ואורבנית. להלן סיכום ותמונת מצב.

פרוייקט השכרת האופניים תל אופן נמצא כרגע בדיום שלב ההרצה. 1,000 המנויים הראשונים נרשמו וניתן לראותם רוכבים ברחבי העיר. פרוייקט ההשכרה כולל 1,500 זוגות אופניים ב-150 תחנות עגינה, והן צפויות להוסיף אלפי נסיעות אופניים ביום בשבועות ובחודשים הקרובים, ולחולל מהפכה אמיתית בתחום זה.

על תחנות חדשות, תקלות ומידע נוסף ניתן להתעדכן בדף הפייסבוק של תל אופן וכן בחשבון הטוויטר החדש.

מפת שבילי האופניים מתקדמת גם היא במהירות. ניתן לראות כאן את מפת השבילים המלאה, קיימת ומתוכננת, וכן להתעדכן באופן שוטף באתר המפות העירוני (בשכבה "תנועה וחניה">שבילי אופניים).

לפני כשנתיים החלו השבילים להיסלל על פי תקן משרד התחבורה, כאשר השביל הראשון נסלל במשה דיין

השביל בדרך משה דיין. צילום: עומר כהן

בימים אלה נחנך השביל בפנקס, בקרוב בבלוך וברחובות רבים נוספים

הדמיית חתך הרחוב החדש בבלוך

השבילים החדשים מופרדים מפלסית ופיזית הן ממפלס המדרכה והן מהאזור המיועד לנסיעת מכוניות, ולכן הם בטוחים יותר הן עבור הרוכבים והן עבור הולכי הרגל. הם מהווים עידן חדש של רכיבה על אופניים בעיר, כפי שמסבירה קואליציה של ארגוני סביבה וחברה.

על היתרונות שבמדיניות החדשה כתבתי לאחרונה ב-Ynet וכן באתר העוקץ

אני משוכנעת שמדובר בשינוי לטובה, תחילתו של עידן סביבתי-חברתי-אורבני טוב יותר.