בזמן האחרון אנו עדים לעידן חדש במדיניות הסביבתית-אורבנית בתל אביב. שבילי אופניים אמיתיים הולכים ונסללים ברחובות העיר, כאלה המופרדים מפלסית ופיזית מהמדרכה ומנתיבי המכוניות. מדיניות של העדפת תחליפי רכב פרטי – בעיקר במרכז העיר – היא לא רק מדיניות מתקדמת וסביבתית יותר. היא גם בריאה ובטוחה יותר – מפחיתה זיהום ותאונות – והיא גם תורמת לעיר ידידותית ואורבנית יותר.בימים הקרובים יושק בתל אביב פרוייקט השכרת האופניים, שצפוי להוסיף אלפי נסיעות אופניים ביום בעיר, ובקיץ הקרוב תתחיל לפעול הפעימה השניה בארגון מחדש של התחבורה הציבורית, שתקל ותפשט את הנסיעה באוטובוס בתל אביב. כל אלה הן דוגאות נוספות לעידוד תחליפי רכב פרטי.

למדיניות חשובה זו יש גם מחיר, ואותו משלמים בעיקר נוסעי הרכב הפרטי. המחיר הוא בדמות הצרה וצמצום של נתיבי נסיעה וחניות, במטרה למתן את התנועה ולעודד עוד יותר את תחליפי הרכב הפרטי.

לשינוי זה יש לעיתים מתנגדים, התופסים את ההכבדה על הרכב הפרטי כשינוי לרעה, בטווח הקצר. אני משוכנעת כי בטווח הארוך מדובר בשינוי לטובה – עבור כולנו, עבור העיר שלנו.

ארגון ישראל בשביל אופניים, יחד עם ארגונים ופעילים נוספים, מתגייסים למען השבילים הייעודיים ולמען מדיניות הפחתת השימוש ברכב פרטי.

רוכבי אופניים, הולכי רגל, אורבניים ותומכים, הצטרפו לעצומה למען שבילי אופניים ייעודיים

תושבי שכונת ככר רבין והסביבה, אתם מוזמנים להביע תמיכה בשבילים במפגש מיוחד עם הנהלת עיריית תל אביב להצגת פרוייקט השבילים ברחוב בלוך, שייערך מיד אחרי חופשת פסח, ב-26 באפריל בשעה 16.30 בבי"ס היובל בשכונה (רח' מודליאני 19).

הנה הדמייה של חתך הרחוב המתוכנן לאחר השינוי:

והנה סיקור הנושא בעמוד הראשון של עיתון הארץ של 15.4.2011

מתנדבים, פעילים ומתעניינים נוספים שמעוניינים לעזור, לקחת חלק או להתעדכן, אנא צרו קשר איתי במייל או אל תל אביב בשביל אופניים במייל tlv@bike.org.il

והנה הפלייר שהכינו ארגוני סביבה בהובלת ישראל בשביל אופניים, לתמיכה בשבילים